Velkommen til Rødskjærseilasen 2022

leie selskapslokale

Skagerak Skjærgårdscup, seilas 4 av 4

Start:  Ved Brevik Seilforening på Seivall 17. sept. 2022 kl 11.00.

Rødskjærseilasen inngår i, og er avslutning i Skagerak Skjærgårdscup.

Påmeldingsgebyr kr 250. Påmelding innen torsdag 15. september.

Start og målgang blir på Seivall. Link til påmelding på Manage2Sail.

Seilingsbestemmelser:

Det henvises til egne seilingsbestemmelser for «Skagerak Skjærgårdscup».

Det er i år fellesstart per klasse og startene blir som følger:

Første varselsignal kl. 10.55:

Startflagg D – Entype (Express & H-Båt)  – Kl. 11:00

Startflagg T – Turklasse Kl. 11:05

Startflagg E – Racing  Kl. 11:10

Løpsbeskrivelser (normal):

Det seiles distanse 20 nm: Start Seivall, Langøya S– Rødskjær P – Gamle Langesund (gate) – Mål ved Seivall.

Løpsbeskrivelse 2 (lite vind, avkortning):

Ved lite vind så kan det bli avkortning av løp 1 ved Gamle Langesund (gate). Dette blir i så fall kommunisert underveis på VHF kanal 72 og ved synlig flagg S fra dommerbåt i Gamle Langesund (sund mellom Langøya og Geiterøya). Markering av mållinje i Gamle Langesund ved avkortning:

Løpsbeskrivelse 3 (mye vind/sjø, alternativ løp):

Eget løp vil eventuelt bli annonsert på oppslagstavle på Seivall og på dagens løp på BS nettsiden senest 30 min før første start.

Samling på Seivall etter regatta:

Etter seilasen blir det samling på terrassen på Seivall med middag for de som ønsker det, premieutdeling og hyggelig samvær. Påmelding til middag (gulasjsuppe + kakedessert) med registering av navn på deltakere og betaling (250 kr/person) gjøres via Manage2Sail. Absolutt siste frist for påmelding til middag er ila torsdag 15/9. Ta med egen drikke. Middag serveres kl. 19:00 og arrangementet avsluttes kl. 01:00. Brevik Seilforening v/Ole Øyvind Ingebretsen er ansvarlig for arrangementet.