Team Brevik fikk testet seg i Ungdomsligaen

Årets Ungdomsliga-sesong besto av to stevner – i Arendal 19. og 20. august og i Åsgårdstrand 30. og 1. oktober. Det var helgen i Åsgårdstrand at Team Brevik fikk testet både det å seile J/70 og  konkurranseformatet.  Team Brevik besto av Allan Engberg, Eirik Bratvold Haugen, Zakariya Musa og Daniel Arnesen. De rapporterer at dette var utrolig gøy, og det ga mersmak for deltagelse i neste sesong – i kombinasjon med ILCA-seiling.

Ungdomsligaen i seiling ble grunnlagt med et klart mål: å fremme seiling blant unge talenter. Dette nasjonale arrangementet gir unge seilere muligheten til å konkurrere i J/70-båter, samtidig som det gir dem sjansen til å utvikle nye ferdigheter og knytte verdifulle bånd med likesinnede seilere.

Ungdomsligaen er et flott eksempel på samarbeid mellom seilforeninger og deres engasjement for å inspirere unge seilere og oppmuntre dem til å forfølge sin lidenskap for seiling. Team Brevik ser frem til fremtidige utfordringer og fortsetter å være en kilde til inspirasjon for nye generasjoner seilere.

(Foto Trond Teigen SeilLogic)