NM-sølv til Brevik-seilere!

Bård Sæthre og Håkon Leth-Olsen var mannskap på Bærums Barcarole, en x-35, som tok sølv i havseiler ORCi NM – liten klasse.

Det var full sommer på fjorden forrige helg, men ikke så mye vind. Lørdagen startet med fire timers venting på speilblank sjø. Da sønnavinden endelig kom på lørdag ettermiddag, ble 3  race gjennomført. Til sammen ble det gjennomført seks flotte race over to dager.

Liten klasse ble vunnet av Fri av Fjærholmen, en Dehler 36 med skipper Jan Petter Rød fra Tønsberg Seilforening. Sølvvinner ble skipper Bjørn Vadholm fra KNS i X-35 Barcarole opus IV. Her var Bård Sæthre og Håkon Leth-Olsen fra Brevik Seilforening mannskap, i tillegg til Bærum-seilerne Rune Tønnesen, Jan Jørgensen, Bjørn Hansen og Andreas Abildgaard fra Skøyen Seilforening.

Breviksbåten Ibb, en Arcona 385 med skipper Henrik Tangen, klarte ikke å forsvare tittelen fra ORCi NM i fjor, men tok en fin femteplass i stor klasse. Mange Brevik-seilere var med som mannskap; Isak Tangen, Dag Usterud, Torjus Tangen, Martin Tangen, Espen Rønningsland Flåterud, Jan Ove Olsen, Oskar Tangen, i tillegg til Iver Waalen fra KNS.

Vinneren av stor klasse ble i år Calle Andersen med Game, en Landmark 43, fra Asker Seilforening.